بزرگترین گردهمایی خانواده نمایشگاهی ایران در مراسم روز جهانی نمایشگاه ها

بزرگترین گردهمایی خانواده نمایشگاهی ایران در مراسم روز جهانی نمایشگاه ها

مراسم گرامیداشت روز جهانی نمایشگاه‌ها با شعار “مدیریت همه بازارها برای همه مخاطبین” امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه در سالن ایران محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش همایشجا به نقل از اخبار نمایشگاه، مراسم گرامیداشت روز جهانی نمایشگاه ها با حضور دکتر سید احمد رضا علایی طباطبایی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران و جمعی از فعالان،پیشکسوتان، اعضای انجمن های سایت های نمایشگاهی،برگزار کنندگان نمایشگاه های ایران، غرفه سازان، انجمن رویداد‌های خارجی و رسانه‌های نمایشگاهی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی نمایشگاه ها به فعالان این صنعت گفت: حجم صادرات ایران در سال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است که نیمی از آن سهم صادرات غیرنفتی است و بیشتر نیز خام فروشی است در حالی که کشور ما از ظرفیت های زیادی در حوزه های سلامت و دارو، ساختمان و خدمات فنی و مهندسی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رسالت صنعت نمایشگاهی بسیار مهم است؛ افزود: با استفاده از نمایشگاه ها می توانیم این ظرفیت ها را به دنیا معرفی کنیم .

علایی در ادامه گفت امسال شاهد اتفاقات خوبی در بحث حضور شرکت ها و بازدید کنندگان خارجی در نمایشگاه های بین المللی بودیم. رسالت ما در صنعت نمایشگاهی کمک به حوزه تجارت خارجی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی است.

در بخشی از این مراسم از تمبر روز جهانی نمایشگاه ها و وب سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد.

در پایان نیز از فعالان رسانه‌ای صنعت نمایشگاهی تقدیر به عمل آمد.