قرابت فرهنگی ایران و تاجیکستان ظرفیت‌ تعاملات دو کشور را افزایش می‌دهد

قرابت فرهنگی ایران و تاجیکستان ظرفیت‌ تعاملات دو کشور را افزایش می‌دهد

به گزارش همایشجا، رئیس سی ‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ظرفیت گسترده فرهنگی کشور تاجیکستان در حوزه صنعت نشر گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان با توجه به قرابت‌های فرهنگی، ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی برای تعامل در حوزه نشر دارند.

یاسر احمدوند، رئیس سی‌ و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو ایبنا، درباره حضور تاجیکستان به‌عنوان میهمان ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مغفول این کشور در تعاملات دو کشور اظهار کرد: تاجیکستان ازکشورهای فارسی زبان منطقه ما است و اشتراکات مختلف فرهنگی و زبانی زیادی میان ایران و تاجیکستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم  اشتراکات و پیوندها با تاجیکستان به دلیل قرابت‌های فرهنگی باید بیشتر باشد، گفت: ایران و تاجیکستان مشاهیر و مفاخر مشترک زیادی دارند و همین عوامل موجب می‌شود روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان تقویت شود.

رئیس سی ‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حضور تاجیکستان به‌عنوان میهمان ویژه زمینه تعامل خوبی برای ارتباطات فرهنگی و تعامل در حوزه صنعت نشر دارد و باید از حضور این کشور در نمایشگا کتاب تهران برای استفاده حداکثری از این ظرفیت استفاده کرد.