نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، فرصتی برای حل مشکلات صنعت خودرو است

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، فرصتی برای حل مشکلات صنعت خودرو است

به گزارش همایشجا، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: شعار محوری نمایشگاه شهر آفتاب در سال جاری این است که هر نمایشگاه باید حلال یک مشکل از یک صنعت کشور باشد.
پنجمین نمایشگاه خودرو تهران روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب افتتاح شد.
عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای عرضه محصولات حاضر و نقطه اتصال به آینده است. نمایشگاه را برای ساخت آینده می سازند و محور توسعه کشورهای پیشرفته دنیا این است که در کارگاهی به نام نمایشگاه، عرضه و توان تولیدشان را به رخ می کشند. نمایشگاه، محور توسعه و پیشانی تجاری کشورهای صاحب اقتصاد دنیا است.
وی افزود: آنچه که شعار محوری نمایشگاه شهر آفتاب به ویژه در سال جاری بوده این است که هر نمایشگاه باید حلال یک مشکل از یک صنعت کشور باشد. برگزاری بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در استان‌های مختلف کشور این انتظار را به وجود می آورد که حداقل هر نمایشگاه یک مساله را از کشور حل کند.
تقدسی نژاد اضافه کرد: می توان نمایشگاه را محل حل بسیاری از مشکلات تجار و بازرگانان قرار داد. بحث خودرو به عنوان یک صنعت مهم که ۴ درصد جی.دی. پی کشور را تشکیل می دهد و وقتی در محتوای این صنعت ورود می کنیم می بینیم که هم حاکمیت و هم تولید کننده و هم مردم گلایه دارند، به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه خودرو رویدادی برای ارتباط این سه ضلع یعنی مردم، حاکمیت و تولید کننده خواهد بود. شاید این نمایشگاه بتواند به حل مسائل وارد بر این صنعت کمک کند.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: پاسخگوی مطالبات مردم بودن در حوزه خودرو چالشی است که مدت هاست با آن سرو کار داریم. حل مشکلات حوزه خودرو نیاز به یک کار جهادی و دغدغه مندی جدی دارد که امیدواریم مطالبه صنعتگران و مردم در این نمایشگاه ظهور و بروز کند.
وی عنوان کرد: ادعا کردیم که نمایشگاه خودرو شهر آفتاب باید در کارکرد خود و گزارشی که در روز پایانی ارائه می دهد عملیاتی باشد که منجر به بالابردن کیفیت خودروهای تولیدی و استفاده خودروهای بهینه برای مردم باشد تا شاهد سالیانه ۲۰ تا ۲۵ هزار کشته در جاده ها به دلیل ناایمن و بی کیفیت بودن خودروها نباشیم.
تقدسی نژاد بیان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب‌ می تواند با کمک دولت و متولیان این حوزه یک مرکز دائمی را در حوزه صنعت خودرو ایجاد کند که این مرکز رونق بخشی، مطالبه گری، آسیب شناسی و مغز افزار تولیدی تجاری و اقتصادی مرتبط با صنعت خودرو را دنبال کند.
وی تاکید کرد: از آنجایی که نمایشگاه شهر آفتاب زیر مجموعه مدیریت شهری است می تواند به ارتقای کیفیت زیست شهری کمک کند و از برنامه های ما است که بتوانیم سهم خودمان را به عنوان بخشی از مجموعه مدیریت شهری در این موضوع با ایجاد فضا برای تولید و ارائه خودروهای هیبریدی و برقی‌ ایفا کنیم.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، تلاش کردیم که صنعت نمایشگاهی را انحصاری نکنیم و آماده شنیدن اشکالات احتمالی هستیم تا نمایشگاه سال بعد را به نحو بهتری برگزار کنیم. فضای زیربار رفته نمایشگاه حاضر نسبت به سال گذشته، سه برابر افزایش یافته و از ۲۰ هزار متر به ۶۰ متر افزایش پیدا کرده است.

Loading...